Alkuviikosta valtio ja pääkaupunkiseudun kunnat sopivat runsaasta asuntotuotannosta, joka liittyy paljolti ratahankkeisiin. Helsinki saa 100 miljoonaa Pisara-rataan, Espoo saa 240 miljoonaa länsimetron jatkoon. Vantaalla kehärata on valmistumassa ja sen liityntäpysäköintiin tulee löytymään rahaa. Kyllä Enemmistö luonnollisesti kannattaa tiiviimpää asuntorakentamista raideliikenteeseen liittyen.

Lähitulevaisuudessa metro valmistuu Matinkylään asti. Silloin Länsiväylän joukkoliikennekaistat ovat uuden tilanteen edessä. Annetaanko ne yksityisautoille? Silloin väylä houkuttelee entistä enemmän ajamaan Helsingin keskustaan, jolloin Ruoholahti tukkeutuu ruuhka-aikana entistä enemmän. Keskusta ei kertakaikkiaan kaipaa lisääntyviä automääriä. Jätetäänkö joukkoliikennekaistat takseille, vähemmän saastuttaville henkilöautoille ja harvemmalle linjuriliikenteelle vai tehdäänkö väylästä moderni kaupunkibulevardi?